ARS17-työpajat: Pikselit paperilta 3D-hahmoksi

Pikselit paperilta 3D-hahmoksi

2.–6.-luokkalaisille

Työpajassa osallistujat pääsevät suunnittelemaan ja toteuttamaan oman 3D-hahmon Minecraft-videopelimaailmaan. Lapset suunnittelevat ensin paperille 2-ulotteisen hahmon, joka sitten skannataan Minecraft Skin Scanner -sovelluksella digitaaliseksi 3D-hahmoksi. Toteutetuilla hahmoilla voi seikkailla ja liikkua peliympäristössä. Työpajan tavoitteena on, että osallistuja hahmottaa 2-ulotteisen suunnitelman ja 3-ulotteisen olion yhteyden.

Työpajan on suunnitellut Timo Ovaska, joka on opetusteknologian asiantuntija Aalto-yliopistossa. Hänellä on laajaa osaamista teknologiasta ja sen käyttökokemuksesta.

Taidepajaan sisältyy pajatyöskentelyä sekä ARS17-näyttelyyn tutustumista. Näyttelykäynti on opastettu.

Ohje pajaan tuleville ryhmille (pdf)
Mikä on pikseli? (pdf)

Hinta Maksuton
Aika Klo 1012 tai klo 1315, kesto 2 tuntia
Ikäryhmä 812-vuotiaat
Ryhmäkoko Max. 32 osallistujaa ja ryhmän opettajat

Pajoja järjestetään syksyllä 5.9.–25.10. Varaus tehdään ilmoittautumislomakkeella.

Kansallisgallerian opasvaraus on yhteydessä kaikkiin ilmoittautuneisiin ryhmiin sähköpostitse. Paikkoja voi tiedustella myös puhelimitse: Kansallisgallerian opasvaraus 0294 500 500 (ma–pe klo 9–15) ja varaukset@kansallisgalleria.fi.